Pages - Menu

Monday, May 18, 2015

Darjat Dalam CInta? Perlu ke?

Assalamualaikum semua warga bloggers...

Untuk post kali ni, saya nak share sikit pasal Darjat..
Okay darjat bermaksud ranking, kedudukan dan status.. Nak tanya, kedudukan darjat seseorang penting ke dalam melyari bahtera cinta? Tinggi darjat seseorang tuh boleh bawa bahagia ke? Darjat seorang kaya boleh beli ke kasih sayang? Ha ni yang kita nak sembang sembang kali ni..


Pada pendapat penulis(saya) ... 
Untuk bercinta, bukan lah tak perlu lihat pada darjat tapi janganlah meletakkan ketinggian darjat seseorang pasangan itu pada tahap yang awal dalam pemilihan isteri atau suami.. Memang sekarang pada zaman moden ni, kebanyakan pasangan hanya memandang atas status sesebuah pasangan untuk terus bercinta. Sedarkah kita darjat pada seseorang itu tidak melambangkan kebahagiaan dalam menjalani rumahtangga kelak? Yang penting dalam misi kebahagiaan yang ingin dibentuk dalam rumahtangga adalah keikhlasan dan nilai kasih sayang antara pasangan. Kehebatan darjat seseorang itu tidak boleh membeli kekuatan iman dan ketelusan kasih sayang dalam diri pasangan masing masing. Ramai je yang kat luar sana berkahwin dan bercinta hanya atas dasar materialistik dan bukannya kerana cinta yang berputik dari lubuk hati yang dalam. Jika direnungkan, kita sepatutnya lebih tahu menilai diri kita sendiri, mana yang patut dipelihara dan ingin dbentuk. Darjat bukanlah satu satunya penjamin kita untuk melyari kebahagiaan dalam arena rumah tangga tapi hanya sebagai tiket tambahan untuk kesenangan pasangan. Mana yang baik ambil edoman, mana yang buruk jadikan sempadan..

Nah saya belanja lagu Darjat dendangan Fattah Amin untuk hiburan semua... Cuba fahami baik baik setiap bait lirik dalam lagu ni :)



Renungan matamu mendidihkan hatiku....
Goyah....
Jangan salahkan perasaan
Aku jatuh hati

Cinta mati untukmu
Bukan sekadar rupa
Tapi ia hadir di dalam jiwa

Jangan salahkan perasaan
Darjat bukan penghalang

Korus
Percayalah wahai kasih hati ini
Ku cinta hanya untukmu
Rusuk ini terasa kekosongan..kekosongan

Ulang korus

Tanpa kamu

Terlalu menyayangimu sehingga terlupa pada asal usulku
Jangan salahkan perasaan
Darjat bukan penghalang

Oh....

Ulang korus 2 x

Tanpa kamu

No comments:

Post a Comment

Blue Fire Pointer